donderdag 12 januari 2017

40 Jaar Samen-zijn

Vandaag - 12 januari 2017 - zijn Grietje Abraham en ik 40 jaar getrouwd. We zijn dankbaar voor deze jaren, onze kinderen en kleinkinderen. Maar ook dat de Heere Jezus ons dwars door alles vastgehouden heeft. We mogen onze weg aan Zijn hand gaan. Het onderstaande gedicht schreef ik een jaar terug voor de liefde van mijn leven.


Samen-zijn
Het zonlicht kust in 1000 schitteringen
Dansend op de golven van ‘t bestaan
Teder ‘t water der herinneringen
Verzilveringen die nooit vergaan

Twee sporen afgedrukt in ’t mulle zand
Vervloeien samen tot één paar
Op een dunne lijn van zee en strand
Balancerend voor al veertig jaar

Twee paar handen die elkaar versterken
Vinden dierb’re schelpen van geluk
Maar bij ’t koesteren van die wonderwerken
Blijken sommigen heel en anderen stuk


Luisterend naar ’t vallen van de tranen
Om de zachte vreugd en 't bitterzoet
Doet het leven tot die stilte manen
Geven diepte aan de watervloed

Verborgen in het dagelijks verleden
Ligt de morgen van de nieuwe dageraad
Spelen kleinkinderen in het heden
Schelpen zoekend voor hun grote levensdraad

De ondergaande zon met 1000 glinsteringen
Zakkend achter een dunne waterlijn
Vervult twee harten met de tintelingen
Eeuwig verbonden in ons samen-zijn

Dan komt van ’t einder ons tegemoet
De weerschijn van een gouden baan
Gedragen door de watervloed
De weg waarop wij mogen gaan

                                                                            Ron 




10 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd Ron en Grietje. Ik wens jullie nog heel veel mooie en gezegende jaren toe samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd en een fijne dag samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd en God rijke en onmisbare zegen voor nog vele jaren samen.
    Prachtig gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Indrukwekkend mooi..
    Van harte samen!!
    Zijn Shalom in de tijd die Hij nog geven zal.
    -hans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere mijlpaal, wat een zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. van harte gefeliciteerd met dit gedenkwaardig feit. Ik zie (lees) veel overeenkomsten. (wij 43 jaar)
    Ik voeg een stukje een gedicht van mij toe (uit: van zegen en vertroosting:
    Die vrede voel ik aan, vervult me en verblijdt.
    Een vrede van berusting en tevredenheid
    voor 't eigen leven in bijzondere omstandigheden
    in dankbaarheid voor alles wat je ongevraagd toch krijgt.

    "Liefde" is daarbij een magisch toverwoord,
    die liefde geldt vooreerst mijn vrouw en mijn gezin,
    gekregen als geschenk, geen toevallig gunstig lot
    maar ware zegen, uit genade, van onze goede God.
    .
    "Vertrouwen en berusting" hebben in de dingen,
    die onverwachts je zo maar overkomen.
    De acceptatie van de positieve ervaringen,
    die vallen heus wel mee en stemmen al gauw tevree,
    maar dan de acceptatie van die negatieve feiten,
    die blijven onbeheersbaar aan je lijf en leven slijten
    en dat valt voorwaar soms echt niet mee.

    Maar dan zijn er van die ongekende dingen,
    die stijgen in het leven boven alles uit,
    het besef van zulk' bevrijdende ervaringen
    van Gods vertroostende genade, ooit eens beloofd, (Joh. 3:16)
    dat alles, en ook alles, eens weer goed zal komen
    voor wie in Hem, de goede God geloofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd en ik wens jullie nog veel goede jaren samen toe.
    Mooi gedicht en foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi. Ik hoop trouwens dat je nog meer gaat schrijven. Je schrijft zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontroerend mooi. Alsnog hartelijk gefeliciteerd.
    Hartelijke groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen